Sosiaalisen median sisällöntuotanto tuo yrityksesi lähemmäs ihmisiä.
Sosiaalisen median sisällöntuotanto varmistaa, ettei yrityksesi jätä asiakkaalle kolkkoa tai kylmää tunnetta! Tämän päivän mainosähkyssä pitää miettiä uudenlaisia lähestymistapoja mainonnan toteuttamiseen. Ihmisten ärsyyntyminen Salkkareiden välissä tuleviin mainoskatkoihin kertoo siitä, etteivät mainokset palvele katsojaa, vaan aiheuttavat negatiivisia reaktioita. Miksi et mainostaisi tavalla, josta kohderyhmäsi jopa pitäisi?
Sisältömarkkinoinnin päätyökaluihin lukeutuva sosiaalisen median sisällöntuotanto on ratkaisu mainosten ärsyttävyyden poiskitkemiseen. Kun jatkuvien tarjouskampanjoiden ja alennusmyyntien sijaan tarjoatkin asiakkaalle konkreettista lisäarvoa, vahvistat samalla mielikuvaa brändistäsi sekä työnnät asiakasta vahvemmin eteenpäin ostopolulla. Sosiaalisen median sisällöntuotanto on sisältömarkkinointia parhaimmillaan: kun jaat sivuillasi vinkkejä ja neuvoja, asiakas rakastuu yritykseesi ja hakeutuu sen äärelle oma-aloitteisesti.
Miksi sosiaalisen median sisällöntuotanto kannattaa?
Kohderyhmään sopiva sosiaalisen median sisällöntuotanto
On yleinen harhaluulo, että somepostauksia voisi vain paiskata sosiaaliseen median kanaviin, jonka avulla ovipumppu alkaisi automaattisesti laulamaan. Ei. Onkin erityisen tärkeää tuntea oma kohderyhmänsä – sekä miten sitä palvellaan sosiaalisen median sisällöntuotannon keinoin. Jos yrityksesi tärkein kohderyhmä on perheelliset naiset, ei auta, että ainoastaan alle 24-vuotiaat miehet innostuvat tuottamastasi sisällöstä.
Sosiaalisen median sisällöntuotanto kannattaakin aloittaa määrittämällä tarkat tavoitteet sekä kohderyhmät, joita kohti kuljetaan. Tämän jälkeen luodaan selkeä sisältöstrategia, joka piirtää ääriviivat sosiaalisen median sisällöntuotannolle. Kun nämä stepit on hoidettu, ei muuta kuin kääritään hihat ja aletaan hommiin! Autamme sinua määrittämään tavoitellut kohderyhmät, ehdotamme sopivat sisältötyypit ja lopuksi toteutamme ne yrityksellesi sopivalla äänensävyllä. Sisältömarkkinoinnissa on kyse tarinankerronnasta – kuitenkin täysin dataan perustuen, ilman mututuntumaa. Lue lisää kohdennetusta markkinoinnista ja datan hyödyntämisestä sosiaalisen median sisällöntuotannossa täältä!
Miten sosiaalisen median sisällöt auttavat yritystäni?
Sosiaalisen median sisällöntuotanto nostattaa parhaimmillaan yrityksen bränditunnettuuden aivan uudelle tasolle. Kun asiakas muistaa kaupan hyllyjen välissä Facebookissa jakamasi reseptivinkin, hän todennäköisemmin päätyykin valitsemaan juuri sinun yrityksesi valmistaman tuotteen. Kun putkiremonttia kilpailuttava taloyhtiön puheenjohtaja on nähnyt LinkedInissä jakamasi vinkkilistauksen putkiremonttien onnistumiseen – hän pyytää tarjouksen myös sinun yritykseltäsi. Sosiaalisen median sisällöt jättävät muistijäljen, joka luo kysyntää!
Luomalla sisältöä myös nykyisille asiakkaillesi sitoutat heitä ostamaan sinulta myös jatkossa. Sosiaalisen median sisällöt on mahdollista kohdentaa usealla eri tavalla – kaikki tavat ovat perinteisiin medioihin verrattuna todella tarkkoja! (Lue lisää kohdennetusta mainonnasta!) Voit esimerkiksi tuottaa ohjeita tuotteidesi huoltoon ja käyttöön tai vain fiilistellä hetkiä palvelusi äärellä – visuaalinen sisältö puree ihmisiin!
On myös täysin sallittua tehdä suoraan myyntiin ohjaavaa sosiaalisen median sisältöä – kunhan se on toteutettu laadukkaasti, välttäen tyrkyttämistä sekä päälleliimaamista. Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa tukee myös myyntiä: vastaamalla viesteihin ja kommentteihin tuot ilmi asiantuntijuuttasi sekä vahvistat edellämainittua bränditunnettuutta.
Me autamme!
Murheita somemarkkinoinnin, sisältöstrategioiden, yhteisömanageroinnin… noh, lista on loputon. Joka tapauksessa, autamme mielellämme – kerro vain huolesi!