Project Description

Case

PowerPark on 160 hehtaarillaan Suomen suurin elämyspuisto – Taloustutkimuksen tekemässä tutkimuksessa puisto on valittu kuusi kertaa Suomen parhaimmaksi vapaa-ajankeskukseksi.

Vastaamme PowerParkin sosiaalisen median strategiasta, sisällöntuotannosta, mainonnasta, yhteisömanageroinnista sekä vaikuttajamarkkinoinnista – tässä case-kertomuksessa käsittelemme kesäkautta 2018.

Tavoitteet

Nettisivuille liikenteen ohjaamisen sijaan asetimme tavoitteeksi kasvattaa PowerParkin tunnettuutta Suomen parhaana huvipuistona, fanikunnan sitouttamisen sekä brändin kiinnostavuuden lisäämisen. Konkreettisiksi mittareiksi asetimme kahden prosentin sitoutumisen postausta kohden, yhteisön kasvattamisen vähintään kymmenellä prosentilla sekä näkyvyyden varmistamisen muun muassa reachia ja kohderyhmädataa seuraamalla. Erityisen tärkeää oli tavoittaa ihmiset, jotka ovat potentiaalisia asiakkaita uuden junareitin varrella.

Tietoisuuden kasvattamista osallistavilla sisällöillä

Suunnittelimme joukon osallistavia postauksia, jotka pyörivät vahvasti huvilaitteiden ympärillä. Fanikunta on selvästi rakastunut laitteisiin, sillä niistä riittää keskusteltavaa ja kommentoitavaa useamman viestin verran.

Tulokset

Oikeilla kanavavalinnoilla ja selkeällä sisältöstrategialla onnistuimme tuplaamaan postauksiin tulleet kommentit, kasvattamaan sivuja tasaisesti ja houkuttelemaan uusia kävijöitä paikan päälle. Facebookin seuraajaluvut kasvoivat 20 000 ja Instagramin 13 000 muutamassa kuukaudessa.

Osallistava sisältö huvipuistolaitteista iski haluttuihin kohderyhmiin – Facebookissa julkaisuihin sitoutui yhteensä lähes puoli miljoonaa uniikkia käyttäjää, joka on kuudesosa kaikista suomalaisista käyttäjistä!

Ylitimme myös asettamamme tavoitteet reilusti. Postausten sitoutumisprosentti oli reilusti yli viiden, yhteisöä kasvatimme 25 prosentin verran. Kesän sisältöjen myötä PowerPark on alansa seuratuin Facebook-sivu, joka jatkaa kasvuaan. Fanikunta on jakautunut hallitusti Instagramin ja Facebookin puolelle, joissa molemmissa tavoitetaan oma kohderyhmänsä.

Orgaanisia näyttökertoja

9,5 miljoonaa

Yhteisön kasvu

+16,6 %

Sitoutumisia julkaisuihin

138 500

Kiinnostuitko?

Jenni kertoo mielellään lisää!

Jenni Kynnös | MySome

Jenni Kynnös
CEO

p. 050 596 1813
jenni.kynnos@mysome.fi