Project Description

Case

AINA-keittiöt tarjoaa kiintokalusteita kodin eri huoneisiin, kuten keittiöihin, makuuhuoneisiin ja kylpyhuoneisiin. Tuotteiden valtteja ovat kotimaisuus, laadukkuus ja tyylikkyys. Etuna on myös nopeus – kalusteet toimitetaan asennettuna jopa alla kahdessa viikossa tilauksesta. AINAn tuotteet valmistaa lapinlahtelainen Mellano Oy, joka on toiminut alalla jo 25 vuotta.

Tuotamme AINA-keittiöille sisältöä sen sosiaalisen median kanaviin eli Facebookiin, Instagramiin ja Pinterestiin. Vastaamme myös mainonnan toteutuksesta sekä analysoinnista. Sosiaalisen median lisäksi olemme tuottaneet AINAn nettisivuille erilaista sisältöä, kuten blogeja ja asiakasreferenssejä.

Tavoitteet

Päätavoitteemme AINA-keittiöiden kohdalla sosiaalisessa mediassa on ollut brändin modernisointi ja näkyvyyden lisääminen.

AINA on järjestänyt myös tapahtumia, kuten uusien myymälöiden avajaisia ja sisustustapahtumia. Näiden kohdalla tavoitteemme on ollut tavoittaa kyseisistä tapahtumista kiinnostuneita ihmisiä paikallisesti.

Modernisointia sisällöllisesti ja graafisesti

Tavoitetta AINA-keittiöiden brändin modernisoinnista on lähdetty toteuttamaan sekä sisällöllisesti että graafisesti. Facebookiin olemme luoneet uusia sisältötyyppejä, kuten erilaisia äänestyksiä ja muita osallistavia julkaisuja. Julkaisujen graafista ilmettä on myös muokattu modernimpaan suuntaan.

AINAn Instagramin konseptia on selkiytetty. Kanava toimii nykyään inspiraation lähteenä kodin kalusteremonttia suunnitteleville ja muille sisustuksesta kiinnostuneille. Sisältö suunnitellaan tarkkaan etukäteen kuukausi kerrallaan, jotta “feedissä” säilyisi yhtenäisyys ja se näyttäisi visuaaliselta kauniilta. Tekstisisällöillä pyritään sitouttamaan käyttäjiä ja osallistamaan heitä.

Olemme perustaneet AINAlle myös Pinterest-tilin. Se toimii kuvapankkina niin Pinterest-käyttäjille kuin AINAn keittiösuunnittelijoille. Suunnittelijat käyttävät Pinterestiä apuvälineenä suunnitellessaan keittiöitä asiakkaidensa kanssa.

Tulokset

Yhteistyö AINA-keittiöiden kanssa on aloitettu syyskuussa 2017. Tulokset syyskuussa 2018 ovat seuraavat:

Facebook-sivun tykkääjämäärä on kasvanut yli 1 800 tykkääjällä.

Instagramin seuraajamäärä on noussut noin 1 200 seuraajalla. Yksittäisillä julkaisuilla on keskimäärin 42,9 tykkäystä ja 3,8 kommenttia.

Pinterest-tilillä on tällä hetkellä keskimäärin 421 katsojaa kuukaudessa.

Orgaanisia näyttökertoja

Luku

Yhteisön kasvu

Luku

Sitoutuneita käyttäjiä

Luku

Kiinnostuitko?

Jenni kertoo mielellään lisää!

Jenni Kynnös | MySome

Jenni Kynnös
CEO

p. 050 596 1813
jenni.kynnos@mysome.fi